Szeptember 1., hétfő
A napom őrülten eseménydús volt. Kezdem azzal, hogy reggel anyuval már nem
találkoztam, mert elment dolgozni. Hülye meteorológia! Emiatt nem sikerült
beszélnem vele az első napom előtt. Mindegy, a hűtőn megtaláltam az üzenetét,
sok sikert kívánt, meg ilyesmi. Ja, meg hogy apu visz suliba. Mivel az első
napon csak négy ofőóra volt, szinte üres táskával mentem, de azért mégis vittem,
hogy ne nézzek ki furán. A pólómra kitettem az egyik sulis kitűzőt, és már
indulhattunk is. Az úton egyébként nem sokat beszélgettünk apuval, egyrészt mert
én ideges voltam, másrészt pedig mert annyira rövid volt a távolság, hogy egy
szám sem ment végig a rádióban, és már meg is érkeztünk.
– Itt jó is lesz – nyúltam az ajtóhoz, arra célozva, hogy álljunk meg, mert
túl égő lett volna, ha apu pont a bejárat előtt tesz ki.
– Szeretnéd, hogy elkísérjelek a portáig? – kérdezte apu.
– Nem, köszönöm, szeretnék kicsit sétálni, a bejáratig pont jól is fog esni
– feleltem hatalmasat sóhajtva. Apu láthatta rajtam, hogy az izgalomtól
falfehér arccal, szapora légvétellel meredek a bejáratra, ahová mindenfelől
diákok özönlöttek.
– Reni, tudom, hogy az első nap a gimiben nagyon kemény, emlékszem, nekem
is az volt. Csak egyet tudok tanácsolni – nézett apu mélyen a szemembe. – Ne
hányd el magad.
– Rendben, nem fogom – biztosítottam azonnal.
– Egy ilyen baki végigkíséri a négy évedet – folytatta apu merengve. Úgy
tűnt, mintha valami távoli rossz emlékre gondolna.
– Nyugi, minden rendben lesz – mosolyogtam erőltetetten, aztán görcsbe
rándult gyomorral kinyitottam az ajtót.
– Reni – szólt utánam, és lehúzta az ablakot. Lehajoltam, és benéztem. –
Anyád fél tizenkettőre itt van érted.
– Oké.
– Egy kalappal – köszönt el, majd elhajtott. Felegyenesedtem, és lassan
kifújva a levegőt az út túloldalán lévő egyemeletes épületre néztem, aminek
falára és a lépcsője előtti táblára az iskola színeivel volt kiírva: Szent
Johanna Alapítványi Gimnázium. A diákok kisebb, négy-öt fős csoportokban
vonultak a suli felé, mások a lépcsőnél szobroztak, és hangos üdvrivalgásban
törtek ki, amikor meglátták egy ismerősüket vagy osztálytársukat.
A lehető legkisebb feltűnést keltve indultam a suli felé, ami persze nem
sikerült, mert apu, mikor elhajtott – megfordult az utcában, így megint elment
mellettem –, két kicsit dudált, és mosolyogva integetett. Mondanom sem kell, a
környék összes arca felém fordult, aztán apu kocsija után. Kezemet ösztönösen émelygő
gyomrom elé kaptam, és kezdtem megérteni, miért tanácsolta, hogy ki ne dobjam a
taccsot.
Hamar kikerültem a figyelem középpontjából, a diákok visszafordultak és
tovább beszélgettek, de azért így is rém ciki volt. Lehajtott fejjel, lassú,
hosszúra nyújtott léptekkel indultam a bejárat felé. A fülemben dobogott a vér,
a gyomrom felugrott a torkomba, és zsibbadt a karom. Végül nagy nehezen
eljutottam az épületig. A csípős reggeli levegő friss volt, a napsugarak már melegen
sütöttek… Ezt nem tudom, miért írom le, biztos meteorológiai befolyásoltság
alatt állok, de egyáltalán nem fontos, hogy milyen volt az idő. Szóval
fellépkedtem a lépcsőn, ahol sorban vonultak már be a diákok.
A portára beérve mindenki felmutatta a belépőkártyáját, nekem viszont még
nem volt, így az ablakhoz kellett mennem. A portás megkérdezte a nevem,
kipipálta a kezében tartott papíron – ahol a kilencedikesek listája szerepelt
–, aztán mondta, hogy első emelet huszonegyes terem. Átjutottam a portán, és
összesen két lépést tettem meg, amikor az aula közepén lévő Jeanne d'Arc-szobor
mellett álló nő – aki a belépő diákokat pásztázta – rémesen éles hangon
megszólalt, amitől, mint egy rossz filmben, mindenki megállt és lefagyott. A
gondom az volt, hogy pontosan felém nézett.
– Kisasszony! – mondta, és vonalzójával intve magához hívott.
A vér megállt bennem, annyira megijedtem. Totál leblokkoltam, és meg sem
tudtam mozdulni. Aztán kikerült egy – eddig mögöttem haladó – rövid szoknyás
lány, és zavartan a nőhöz ment.
Még mindig ledöbbenve álltam, és a jelenetet figyeltem, ahogyan sok más
diák is.
– Dorina, tudod, mi a különbség a gimnazista és az utcalány között? –
kérdezte a nő hangosan, hogy mindenki jól hallja. A szoknyás lány (Dorina)
megrázta a fejét, mire a nő folytatta. –A gimnazista szoknyája a térdéig ér, az
utcalány szoknyája pedig – hajolt le, a kezében tartott vonalzót a lány
szoknyája elé tette, majd diadalmasan közölte – huszonnyolc centiméterre a
térde fölött.
– Elnézést, én… – kezdett mentegetőzni a lány, de már késő volt, a szigorú
nő nem is foglalkozott vele, a karóráját nézte.
– Dorina, most pontosan reggel hét óra harminchét perc van. Ha gyors
léptekkel számolom, akkor is hazaérsz hét perc alatt, átöltözöl három perc
alatt, és visszaérsz újabb hét perc alatt. Itt várlak, nyomás! – mutatott a
bejárat/kijárat felé.
Teljesen ledöbbentett a jelenet. A lány – akinek egyébként tényleg baromira
rövid volt a szoknyája – mindenféle ellentmondás nélkül megfordult, és sietősen
elhagyta a sulit.
– Kilencedikes vagy, mi? – kérdezte hirtelen egy hang. Oldalra néztem: egy
idősebb, legalább tizenhétéves-forma srác állt mellettem.
– Igen – bólintottam.
– Máday, az igazgatóhelyettes – biccentett finoman a diákokat figyelő (és
vonalzóval mérő) nő felé. – Kerüld el, ő a suli diktátora.
– Igyekszem. Mindenkiről tudja, hogy hány percre lakik? – kérdeztem
csodálkozva.
– Ő mindent tud. Sok sikert az első naphoz – röhögött a fiú, és már ott is
hagyott. Nem tudtam, hogy viccnek szánta-e, mindenesetre nem nyugtatott meg.
Felmentem a lépcsőn, és megkerestem a huszonegyes termet.
Pont a folyosó legvégén volt. Az ajtóra kívülről fel volt ragasztva a névsor,
és mielőtt bementem volna, gyorsan átfutottam a neveket, hogy biztos jó
osztályba menjek be. Három dologra is felfigyeltem a névsor kapcsán. Az egyik,
hogy a nevem tényleg ott szerepelt, a másik, hogy összesen tizenkét fős az
osztály, a harmadik meg, hogy ebből a tizenkettőből csak három a lánynév.
Vettem egy mély lélegzetet, összeszedtem minden bátorságom, és beléptem a terembe.
Az osztályterem kisebb, mint az általánosban volt, de, mondjuk, ott az
osztálylétszám ennek a duplája. Ami viszont meglepett, azok a fura,
egyszemélyes padok, amikbe oldalról ülünk be, és akkor a másik oldalról nyúlik
elénk a pad.
– Sziasztok – köszöntem félénken annak a négy főnek, aki a teremben
tartózkodott. Felnéztek rám, olyan „ez meg ki?” nézéssel. Egyébként is zavarban
voltam, úgyhogy gyorsan kerestem egy szimpatikus helyet. Az ablak melletti sor
második padját választottam, gyorsan elfoglaltam a helyem és le is ültem, hogy
ne kelljen állnom az osztálytársak kérdő pillantásait.
Így viszont a teremben tartózkodó diákok szinte mind mögöttem voltak, a
látóhatáromon kívül, de azért a hátamon éreztem a fürkésző tekinteteket.
Próbáltam nem foglalkozni semmivel, csak diszkréten körbenéztem a teremben. A
falak hófehérek, sehol egy koszfolt és bakancstalpnyom a falon, sőt, még
megsárgult ragasztócsíkot sem fedeztem fel, pedig kerestem.
Csak úgy tiszta. Felragasztott poszterek helyett üres plakáttartók és felfúrt
parafa táblák, körben, az egész teremben. A tanári asztal mögött tábla, a tábla
mellett egy polc, rajta a tévé. Olyan, mint egy normális osztályterem, de mégis
igényesebb, tisztább és szebb.
Háromnegyed nyolckor aztán kezdtek megérkezni a többiek is.
Mindenki rám nézett, de nem igazán szóltak hozzám, egyszerűen csak
furcsállották, hogy van egy új arc, aki nem volt ott a gólyatáborban.
Egy lány lépett be a terembe, köszönésképpen csak valami morgásfélét
hallatott, majd szinte ösztönös mozdulattal a mellettem lévő asztalhoz ment,
levágta rá a táskáját, beült, és lehajtotta a fejét. Háromnegyedes gatyát
viselt, hosszú szárú tornacipővel és fekete alapon pink csillagmintás pólóval.
Tehát ő az egyik lány az osztályban. Hurrá. Egy emó. A másik lány szinte rögtön
utána érkezett. Felszegett állal és nagyon egyenes háttal jött be, majd azonnal
körbenézett az osztályban. Amikor észrevett, odajött hozzám.
– Szatmáry Kinga – nyújtotta felém a kezét. Furcsán nézhettem, eddig még
velem egykorúval soha nem fogtam kezet. Idétlenül megráztam a karját, és
bemutatkoztam. – Szóval te vagy a harmadik lány az osztályban – folytatta. –
Örülök, már azt hittem, hogy én vagyok az egyetlen normális – sóhajtott fel
erőltetetten, és gúnyosan a mellettem lévő padon alvó(?) lány felé biccentett.
– Én írtam a második legjobb felvételit, te milyen felvételit írtál? Nincs kedved
mögém ülni a fal melletti padsorban? Nem szeretek az ablak mellett ülni. A
másik kilencedikes osztályban a lányok nagyon jó fejek, a gólyatáborban is
végig velük voltam, kár, hogy nem jöttél, egészen jó volt… – csevegett, egyik
témáról a másikra váltva. Nagyon kellett figyelnem, hogy követni tudjam, szinte
lesokkolt a sok mondandójával.
– Én, én ezt a helyet választottam… – nyögtem ki végül, a padomra utalva.
Mivel láttam, hogy ez annyira nem tetszik neki, gyorsan hozzátettem: – Én is a
második legjobb felvételit írtam.
Tudod, ugyanannyi ponttal, mint te.
Oké, én ezt barátkozó megjegyzésnek szántam, merthogy akkor lenne rögtön
témánk vagy ilyesmi. Beégtem, mert Kinga egyébként is besértődött azon, hogy
nem ültem át vele egy másik padsorba, és az is látványosan megrázta, hogy
ugyanannyi ponttal vettek fel, mint őt.
– Jó, ha nem akarsz elülni innen, akkor ideülök a középső padsorba, melléd
– mondta, majd elég durván rászólt a padon fekvő lányra. – Virág!– Mi az? –
nézett fel álmosan. Komolyan, szerintem nem színlelt, tényleg elaludt.
– Ülj át egy másik padhoz, mert mi Renivel egymás mellé szeretnénk ülni –
közölte. Virág megvonta a vállát, és már tápászkodott is fel, amikor
közbeszóltam.
– Ne küldd el, ő előbb jött, és ezt a padot választotta! Annyira nem
fontos, hogy egymás mellé üljünk, nekem teljesen mindegy, hogy ki ül a
mellettem lévő padban.
Kinga úgy nézett rám, mintha nem lennék normális.
– Hát jó! – dobta át a haját sértődött mozdulattal a válla fölött. –
Akkor üljetek csak egymás mellett. Mit érdekel engem! – közölte megbántva,
és átment a fal melletti padsorhoz. Lecsapta a táskáját, látványosan dúlt-fúlt,
majd megpillantotta az ajtóban ácsorgó lánycsapatot, akik rá vártak. A másik
osztályból jöttek, puszival köszöntötték Kingát, és cseverésztek. Na, ennyit az
első benyomásról. Egy ideig tuti nem számíthatok arra, hogy menő legyek, mivel
a rövid időn belül biztosan népszerűvé váló Kinga barátságát elutasítottam
azzal, hogy megvédtem egy alvó emót.
Biztos, hogy nem vagyok normális!Aztán a többiek is beszivárogtak egymás
után: egy csendes, alacsony srác (Gábor), aki zavartan, köszönés nélkül csak
leült az előttem lévő padba, egy elég testes fiú (Zsolti), akinek a többiek látszólag
nagyon örültek, és egy másik fiú (Dávid), sötét nadrágban és ingben, aki szünet
nélkül a fülébe dugott headsettel beszélt. Pontosan nyolc órakor megszólalt a
csengő, és egy középkorú, magas, vékony ember csukta be maga mögött az ajtót, majd
kerek szemüvege mögül csillogó tekintettel meredt az osztályra. Haller Endre,
az ofő. Azonnal kiszúrt – pedig behúzott nyakkal ültem, hogy ne keltsek
feltűnést –, bemutatott az osztálynak, és sajnálatát fejezte ki, hogy nem
mentem a gólyatáborba.
– Az igazgató úr negyedkor mond beszédet, addig nézzük, kik hiányoznak –
nézett körbe a teremben.
– Cortez! – kiáltotta előre a középső padsor harmadik padjában ülő fiú,
akinek füléből kilógott a zenelejátszó zsinórja.
– Ricsi, először is ne kiabálj! Másodszor, tedd el azt a lejátszót –
utasította kedvesen. Ricsi a vállát vonogatva, lazán kirántotta a füléből a
fülhallgatót, és eltette.
– Köszönöm. Tehát Antai-Kelemen Ádám hiányzik, de igazoltan, egész héten –
mondta, majd belefirkált valamit a tanári zsebkönyvébe. Mikor végzett,
felnézett. – Ki hiányzik még? – kérdezte újra.
– Neményi – kiáltotta előre valaki.
– Neményi Arnold… – motyogta az ofő, amikor kinyílt az ajtó, és egy fiú
lépett be a terembe. Kócos haja belelógott az arcába, terepszínű hátizsákján a
suli kitűzője mellett még legalább harminc másik jelvény volt.
– Üdv –
köszönt, és már indult is a helyére.
– Egy
pillanat! – szólt utána az ofő. – Arnold,
talán kérj elnézést, és indokold a késésed! – próbálkozott szigorú stílusban.
– Elnézést
– mondta a srác tettetett készséggel. – A késésem okát nem fejthetem ki
bővebben, és a további kérdezősködés kimeríti a személyiségi jogok… –
magyarázta. Az ofő sóhajtva félbeszakította.
– Jól van,
ezúttal eltekintek az igazolatlantól, de ne forduljon elő többet. Ülj a
helyedre – mondta legyintve.
Arnold körbenézett, még két szabad pad
volt az egész teremben, az egyik a középső sor legutolsó padja, a másik pedig a
mögöttem lévő. Habozás nélkül a középső sor utolsó padját választotta, elviharzott
mellettem, hangosan bevágta magát a padba, elővett egy vastag könyvet, és ügyet
sem vetve az osztályfőnöki órára, olvasni kezdett. Kicsit zavart, hogy egyedül
mögöttem maradt egy üres hely, ami állítólag egész héten üres is marad.
Az ofő az
óráját megnézve bekapcsolta a tévét. A képernyő sötét volt, aztán néhány
másodperc múlva, pontosan 8:15-kor megjelent az igazgató képe.
– Köszöntök
minden kedves
régi diákot és a kilencedik évfolyam két új osztályát – kezdte a diri. – Az új
diákok kedvéért, akik még nem ismernek személyesen, Charles Borrel igazgató vagyok,
de nyugodtan szólíthattok Monsieur Borrelnek…
A Borrel
Károly túl hétköznapi lenne, úgyhogy az igazgató francia nyelven szereti
hívatni magát. Monsieur Borrel. J Na mindegy. Rövid beszédét, amiben igazából csak köszöntötte a diákokat,
az igazgatóhelyettes beköszöntője váltotta fel. Máday Emília – aki reggel az
aulában csekkolta a ruházatot – szólt pár szót a folyamatosan bővülő és alakuló
házirendről, mint például hogy tervezi belevenni a mindenféle technikai
újdonságnak számító lejátszók listáját. Az ofő csendben elmagyarázta közben, hogy
a diákok minden lehetőséget megragadnak arra, hogy kijátsszák a házirendet,
például a „discman használata tilos tanóra közben” szerintük egyáltalán nem
vonatkozik az mp3 lejátszóra, és az „mp3 lejátszó használata tilos tanóra
közben” nem vonatkozik az iPodra. És így tovább. Ezért a házirend állandóan
bővül, az igazgatóhelyettes pedig folyamatosan a netet böngészi, hogy képben
legyen a legújabb lejátszókkal. Szerintem ez vicces. J
A tévében
bemutatott köszöntés elhúzódott az első óra végéig.
A szünet
után – szünetben végig a helyemen ültem, és totál bénán néztem a többieket,
akik egymással beszélgettek – az ofő folytatta temérdek mondandójának
sorolását. Egy csomót diktált, ünnepeket, eseményeket, szülőiket és
fogadóórákat…
– Na jó,
akkor nézzük a tanárokat és tantárgyakat – lapozott egyet a tanári
zsebkönyvében, és már kezdte is a végtelennek tűnő diktálást. – Tehát a tanárok
és tantárgyak. A kérdésem, hogy van-e olyan köztetek, aki nem tanult angolt.
A jelen
lévő tizenegyből kilencen feltettük a kezünket.
– Rendben.
Akkor a holnapi nap folyamán mindenképpen felkeresem a tanárotokat, Henry
O’Realyt.
Na ja. Én
sem tanultam általánosban angolt, nyolc éven át francia volt az idegen nyelv,
ami azért elég jól megy, sőt egész nyolcadikban még külön franciára is jártam,
hogy felvegyenek a Szent Johannába, ahol egyébként a felvételi csak francia
nyelven folyt. Angolul viszont egy betűt sem tudok. J Az ofő lediktálta az órarendet meg a tanárok
nevét, kitöltette a belépőkártya-igénylő lapot, amihez hozni kellett
igazolványképet, a sulibox-igénylő lapot (a folyosón elhelyezett szekrény), meg
ilyesmik. A következő szünetben már éhes voltam, úgyhogy elővettem a táskámból
a szendvicseket, amiket anyu készített. Sajna túl sok majonézt tett bele, amit
beszívott a zsömle, és elég fura állaga lett.
Rémes volt.
Miközben beleharaptam, észrevettem, hogy Virág engem néz. Ránéztem, hátha úgy
megszólal, de csak nézett.
Közben
Kingáért megint bejött a másik osztály lánybandája, és elhívták magukkal a
büfébe. Ha nem védem meg Virágot, akinek különben tényleg mindegy, hogy hol ül,
akkor engem is hívtak volna. Mindegy.
– Kérsz egy
szendvicset? Nekem anyu kettőt csinált, és hát nem túl jó – vallottam be
őszintén.
Virág
elfogadta a másik szendvicsem, sőt úgy láttam, hogy még ízlik is neki.
Reméltem, hogy a szendvics elfogyasztása után majd beszélgetünk vagy ilyesmi,
mert teljesen cikinek tartottam, hogy az osztályban mindenki beszélget
valakivel, csak én ülök néma csendben. Pechemre mikor Virág megette a
szendvicset, szó nélkül visszafeküdt a padra. Virág egyébként fura lány,
látszólag szótlan (vagy csak nagyon álmos), totál emó, fül alattig érő, nagyon
sötét, szinte fekete színű haja a szemébe van fésülve, úgyhogy az sem biztos,
hogy lát. Kínosan telt a szünet, ezért elővettem a táskámból az egyetlen
dolgot, amit ma suliba vittem, A legyek
urá t. Alig olvastam egy oldalt, amikor valaki
kivette a kezemből. Riadtan felnéztem. Neményi Arnold a borítót nézve tartotta
a könyvemet.
– Ismered?
– kérdeztem óvatosan, mert nem tudtam, miért vette el. Lehet, hogy csak elfut
vele, és ki fog cikizni, de lehet, hogy érdekli. Ki tudja? Szerencsémre az
utóbbiról volt szó.
– Már rég
kiolvastam. Jó könyv – adta vissza.
Mielőtt
elkezdhettem volna beszélgetni, Arnold
sarkon fordult, és már a helyén is volt. Felemelte a borzalmasan vastag
könyvét, fellapozta, és már el is tűnt mögötte az arca. Mindegy, legalább pár szót
váltottam valakivel, a „Kinga-esettől” és Virág dünnyögésétől eltekintve.
A másik két
óra ugyanúgy telt, az ofő próbált mindent elmondani, ami fontos lehet, de a
végére már ő is, velünk együtt, totál lefáradt. Ezermillió dolgot jegyzeteltem
le.
Fél
tizenkettőkor kicsengettek a negyedik óráról. Anyu már várt rám a
suli előtt. Ahogy beszálltam a kocsiba, hihetetlenül megkönnyebbültem. Túléltem
az első napot. Anyu hazavitt, de összesen pár szót váltottunk csak, mert vissza
kellett mennie a meteorológiai intézetbe. Nem igazán láttam értelmét, hogy csak
azért feljött értem a hegyre, hogy hazavigyen, ami sétálva sincs több mint
negyedóra, úgyhogy próbáltam meggyőzni, hogy ez azért holnaptól egyedül is
menni fog.
A délután nagy részét a lediktált dolgok átnézésével és megemésztésével
töltöttem, mert kicsit soknak tűnik, amit hirtelen ránk zúdítottak. Aztán
elővettem A legyek urá t, és
egészen estig elvoltam vele, amikor is anyuék hazaértek. (Na jó, időközben,
csak úgy, merő véletlenül megnéztem a netes közösségi portálokon néhány
osztálytársam adatlapját. De senki nem jelölt be. L)
Vacsora közben a szüleim szerettek volna mindent megtudni, így részletes
beszámolót tartottam arról, hogy az ig. helyettes milyen szigorú, meg hogy az
angoltanárom szó szerint angol tanár, meg azt is, hogy az előttem ülő fiú,
Jacques francia, és törve beszél magyarul. Meg úgy általában mindenről
beszéltem, a szünetekben felcsendülő sulirádióról, a különböző programhetekről,
meg úgy összességében a suliról, anyuék meg hallgattak, csak hallgattak, és hallgattak.
Mert be sem állt a szám.
– Reni, annyira örülünk, hogy pozitív csalódás volt az első napod.
Reméltem, hogy így lesz – állt fel anyu, és a konyhába indult. – Ki kér
pudingot?Apuval összenéztünk, és láttam, hogy óvatosan megrázza a fejét, amin
én hatalmasat nevettem.
– Á, bőven jóllaktunk mindketten. Talán majd később – válaszolt helyettem
is. Anyu döbbenten megállt a konyhapultnál, és ránk nézett.
– Biztos? Hazafelé vettem – mutatta fel a kezében tartott, dobozos
desszertet.
– Mégis kérünk – bólintott apu, én meg újra felnevettem. –Remélem, nem
azért kértek, mert nem én csináltam… – tette le elénk anyu.
– Dehogy! – vágtuk rá egyszerre. Ez így elég gyanús volt.
Bepakoltam holnapra, aztán beírtam a naplóm elejére az ülésrendet, amit
Virág firkált le nekem napközben. Megpróbáltam a neveket arcokhoz kötni, ugye,
Antai-Kelemen Ádámon kívül elvileg mindenkit láttam ma. Nagyjából sikerült
beazonosítanom a többieket a klikkesedés alapján, ami már első nap érezhetővé
vált.
Ricsi, Dávid és Zsolt ma minden szünetben együtt voltak, tuti, hogy Cortez
majd hozzájuk csapódik. Robi és András (akik általánosba is együtt jártak)
valami számítógépes játékról vitatkoztak, azt hiszem, a vita a táborban
kezdődhetett, és még mindig nem ért véget. Gábor szinte egész nap csendben
volt, csak egyszer láttam Jacques-kal, amikor csengetés után egyszerre indultak
ki a teremből. Kinga az összes szünetet a másik osztályban tanuló lányokkal
töltötte, Virág aludt, Arnold pedig csendben olvasott. Hát, úgy nagyjából ennyi.
Első nap a suliban: 5/4.
Kinga: 5/1 – láttam, amikor eljöttem, hogy összesúgott a hátam mögött a
másik osztállyal. L
Ricsi, Dávid és Zsolt: 5/5 – már most a legmenőbbek az osztályban.
Igazolványképem a diákban és belépőkártyán: 5/2 – szörnyű lett. A legyek
ura-. 5/5.
Ofő: 5/4 – lelkes. Néha talán túl lelkes. J
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése